Táto stránka využíva v rámci poskytovania služieb cookies. Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s ich používaním. Viac informácií vrátane informácií o ich odstránení a vypnutí nájdete TU

Ako si vybrať tému bakalárskej práce z marketingu?

Marketing hýbe svetom a každý deň na nás zo všetkých kútov vyskakujú samé reklamy a mediálne kampane. Len naozaj skúsený marketér sa v tomto rýchlo sa meniacom svete nestratí a dokáže sám individuálne tvoriť kreatívne kampane. So štúdiom marketingu však súvisí aj písanie bakalárskej práce. Ako si vybrať tému bakalárky, ktorá bude medzi ostatnými ako klenot?

Marketing a bakalárska práca

Pri výbere bakalárskej práce alebo diplomovej práce na tému marketingu si musíte dávať pozor na jednu vec. Na Slovensku je veľké množstvo študentov, ktorí si vybrali práve tento odbor kvôli neustále sa zvyšujúcemu dopytu po odborníkoch na marketing. Výber samotných tém je však v mnohých prípadoch biedny a študenti často spracovávajú témy, ktoré už 300-krát analyzoval niekto iný. S čím môžete zabodovať pred skúšobnou komisiou?

Vyskúšajte vlastnú kampaň

Množstvo študentov marketingu si už počas vysokoškolského štúdia nájde brigádu, plnohodnotné zamestnanie, alebo dokonca rozbehnú vlastné podnikanie v segmente marketingovej komunikácie. Ak vám na to dajú klienti súhlas, môžete spracovať niektorú z vlastných online, offline, alebo kombinovaných marketingových kampaní, ktoré ste sami vymysleli.

Prerátajte úspešnosť kampane do posledného centu

Máte prístup k staršej kampani vášho klienta? Spravte naozaj rozsiahlu analýzu toho, či bola kampaň úspešná. Koľko peňazí sa dokopy použilo vo všetkých oblastiach kampane? Koľko stála platená reklama, koľko správa sociálnych sietí a koľko nový web? Koľko šlo na billboardy či na PR články? A dokážete reálne spočítať, či kampaň priniesla vytúžené obraty? Ako percentuálne stúpli návštevy na webe, koľko ľudí prišlo do kamennej pobočky alebo o koľko percent sa zdvihli konverzie? Naozaj detailná analýza by v pohode vystačila aj na diplomovú prácu.

Navrhnite zlepšenia známych kampaní z posledného obdobia

Zaujali vás rôzne televízne, instagramové, youtubové alebo iné kombinované mediálne kampane veľkých známych značiek? Ako by ste ich vylepšili? Jednotlivé kampane môžete aj porovnať svojím odborným okom a na základne jednoduchých a dostupných ukazovateľov (ako napríklad počet lajkov či počet nových fanúšikov a odberateľov) analyzovať, ktorá bola najúspešnejšia.

Zozbierajte kontroverzné, neetické či sexistické kampane

Na Slovensku máme aj súťaže typu sexistický kix roka, ktorý sa vždy stretne s veľkou pozornosťou. Zďaleka však nedokáže obsiahnuť všetky kontroverzné kampane. Rasizmus, ale aj ďalšie predpotopné názory sú stále súčasťou mnohých kampaní. Koľko ich dokážete nájsť? Následná kategorizácia a analýza bude mať určite rozsah vysokoškolskej záverečnej práce.

 

Podklady k bakalárskej práci

Nechajte si vytvoriť podklady k vašej záverečnej práci u nás. Profesionálni autori a skvelá cena.

Už od 9€
Objednať

Ako získať prax už počas školy?

V súčasnom konkurenčnom svete práce je získanie praxe už počas školy kľúčové pre budúcich absolventov. Firmy čoraz častejšie vyžadujú…

Praktický sprievodca študenta pred nástupom na vysokú školu

Leto medzi maturitou a začiatkom novej etapy na vysokej škole je z pohľadu študenta najdlhšie, aké mu náš školský systém pon…

Najčastejšie gramatické chyby II: Ktorí / ktorý a mi/my

  V ďalšom pokračovaní seriálu o gramatike nadviažeme na populárny článok Najčastejšie gramatické chyby, ktoré už nikdy nesprav…